in me op. En dat is dan ook precies wat verwacht wordt van dit soort
muziek. Wel jammer van de ongelooflijk lage basdrum, niet dat ik m'n
basdrum niet graag knoertlaag en kloppend op m'n borst heb. In dit geval
komt het niet altijd de kwaliteit van het geluid ten goede. Anderzijds
doet me dit wel weer extra verlangen naar een live performance van de band.
Over het algemeen klinkt het album erg heldhaftig en stevig in zijn schoenen.
De teksten doen dan ook aan bepaalde fantasie of historische verhalen denken waar druiden, oorlogen en het kraaien van victorie centraal staan. Om de een of andere reden zijn zulke onderwerpen altijd toepasselijk bij bombastische metal van dit kaliber. Dit gevoel wordt bij bijvoorbeeld het instrumentale 'Cum Cantici Veniunt' enkel nog versterkt waarna we echt ingeleid lijken in het album. Een echt vast favoriete onderwerp lijkt de band niet te hebben want ze wisselend mooi af met nummers die ons door heel wat fantastische momenten leiden. Vergelijk hierbij bijvoorbeeld maar de titeltrack 'Forbidden Songs' die ons rustig ontvangt om dan met een knal voor je kop een verhaal over zijn titel verteld. Het volgende nummer neemt ons dan weer mee op zee met de piraten. Dit 'Across The Seven Seas' kan tevens ook tot mijn favorieten van het album gekroond worden. Het bevat knappe tempowisselingen in vocalen en instrumentalen. Om maar niet te vergeten dat het ook een geweldig dansbaar nummer is voor zijn genre. Ach, piratenverhalen werken gewoon goed, toch?! Trouwens, knappe gitaarsolo ook waarop Anwynn ons trakteert in dit nummer. Verder weet de band ons ook even rust te gunnen met het wondermooie 'Lost In Avalon'. Amandine weet hier opnieuw te verbazen met een prachtige stem die doet denken aan elfengezang. Het gehele album en zijn verschillende thema's past ook perfect bij zijn cover. Deze heeft op zich al iets dromerigs over zich en weet zich in zijn mysterie te verbergen waardoor je benieuwd bent naar de inhoud. Forbidden Songs is een album dat best wel te smaken is door verschillende takken van de metalen wereld. Met als koptrekker zeker de fans van het overkoepelende female voices genre. Voor zij die Anwynn graag eens live aan het werk zien raad ik aan om 11 augustus een kijkje te nemen op Rommelrock. Hier mag de band namelijk het beste van zichzelf geven tussen al het andere metalen geweld op de zaterdag. Alsook deelt Anwynn later dit jaar (20 Oktober) het podium met bands zoals Arch enemy, Lacuna Coil, etc op MFVF.

Tracklist:

1. Anwynn
  2. Conquistador